csütörtök, február 10

D. és a krupp- második felvonás

Hát, nem volt egyszerű az éjszaka….

Tavaly egyszer már volt olyan, hogy Dávid is meglepett egy eszméletlen köhögőrohammal, akkor derült ki ugye, hogy Neki is hajlama van a kruppra, de aztán azt az egy rohamot leszámítva nem is jött elő többet abban a szezonban.

Na, most viszont újra. Én még ilyet nem láttam… tegnap este fél nyolckor ment Gábor aludni, Dávid mesét nézni, akkor még nem volt semmi baj. Fél kilenckor Dájít is lefektettük, még mindig semmi jele nem volt semmiféle betegségnek, de komolyan, még csak az orra sem folyt.

Mi Tamással a nappaliban tévéztünk, amikor is hallom, hogy D. fuldokolva köhög…berohantunk, láttuk, hogy csak úgy rázza a köhögés. Először próbálkoztam a Robitusinnal, be is vette szépen, majd 10 perc múlva kihányta az egészet a vacsorával együtt, annyira köhögött… akkor adtam neki még egy kicsit, és megbeszéltük, hogy ha akar, akkor összebújhatunk a hálószobában. El is aludt mellettem, T. éjfélig kotlott a nappaliban, hogy biztosan mélyen elaludjon a gyerek, majd éjfélkor átvittük a saját ágyába.

Éjjel kettőkor arra ébredtem, hogy kimondottan krupposan köhög, átmentem, láttam, hogy szabályosan görcsöl szegény, úgyhogy jobb ötletem nem lévén, gyorsan belenyomtam egy Rectodeltet, majd ottmaradtam, és simogattam a kezét, amíg meg nem nyugodott. Akkor már sejtettem, hogy ez a tényleg krupp, mert a kúp hatása már 10 perc múlva látszott, elmúlt a görcsös légzés, a köhögés is gucogássá szelídült, és aludt is a gyerek reggelig.

Ma persze nem engedtem oviba, kihívtam a gyerekorvost, aki miután megvizsgálta, mondta, hogy jól tippeltem: van egy enyhe vírusfertőzése, emiatt jött elő a krupp, de a vírus gyakorlatilag már múlóban van a torka-füle alapján, valszeg a köhögés sem fog előjönni már (legalábbis emiatt a fertőzés miatt már nem). Tiszta vicc basszus, gyakorlatilag tünet nélkül átvészelte a fertőzést, csak a vége felé jött ki a krehács… ha nem jön elő a krupp, észre sem vettük volna, hogy elkapott valamit….

Lényeg, hogy jobban van (nagyon is, ma egész nap Gáborral ölik egymást, még jó, hogy olyan jó idő volt, hogy egy marha nagyot tudtam velük délelőtt sétálni), még holnap itthon marad, és ha hétfőig nincs semmi gond, akkor mehet oviba….

Én még ma este is megyek főzni (már hétfőn is voltam, erről memoár a holnapi beszámolóban), úgyhogy kiheverem közben a mai napot…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése