vasárnap, október 3

Kutyafája


Nos, a hétvége tartogatott számunkra meglepetéseket: azt gondoltam, hogy van pár dolog, amin már túl vagyunk… De nem. A határok feszegetése, úgy látszik, megunhatatlan játék a gyerekeknek… Tegnap egész jól elvoltunk, viszonylag kevésszer kellett fegyelmezni a gyerekeket, ma viszont nagyon belehúztak a „kutyafájázás”ba. Reggel még úgy volt, hogy ha elkészültem az ebéddel, akkor majd együtt szépen elmegyünk szavazni, aztán kajálunk, alusz, délután séta, T. meg úgyis megy dolgozni… Erre Dávid délelőtt megígérte, hogy szépen játszik a Gáborral a szobájában. Én főzök (szarvaspörkölt, mézesen...tök jó lett), az apja felment az emeletre 20 percre szaunázni. Először még aggódtam a szobából kihallatszó csend miatt, és be is mentem olyan 10 perc után, de nem csináltak semmit, csak ugráltak a kanapén...mondom azt lehet, szépen játszatok... eltelt újabb 10 perc, és arra mentem be legközelebb, hogy leszedte a polcról a "kreatívos" dobozt (abban tartom a filceket, festékeket, színeseket, színeszőket) és egy fél tubus királykék temperával kidekorálta a fél szobát... falakat, bútort, ajtót.... Azt hittem, felrobbanok. Betereltük D-t kisfürdőbe, amíg Tvel letakarítottuk a nyomokat, majd amikor rend lett, ment a szobájába büntibe.... én olyan pipa voltam, hogy még, hiszen TUDJA, hogy ilyet nem szabad csinálni... Mivel ugye D. büntiben, az együtt szavazást lefújtuk, én elrohantam gyorsan szavazni. T látta rajtam, hogy ki vagyok akadva, biztatott, hogy ne siessek, sétáljak kicsit, ők ellesznek. Mire hazaértem (20 perc alatt megjártam, közben jó mély levegők, és a "nyugi-nyugi" mantra ismételgetése), D. elaludt az ágyán. Mi megkajáltunk, G-t is lefektettem, és én is elborultam kicsit aludni. Közben D felkelt, az apja vagy 10szer visszaküldte a szobájába, merthogy nagy rosszaság, nagy bünti.... Amikor mindannyian felkeltünk, elvittem őket a játszótérre, Tnek meg be kellett mennie ugye dolgozni a választások miatt. Majdnem 6 óra volt, mire a sétából hazaértünk, D végig példásan viselkedett (bringával volt, és egy fél szavamra megállt, ahol kellet, szépen játszott a homokozóban is Gáborral, etc.). Gond nélkül lement a fürdés (érdemes D. szemét megnézni a képen…mindent elmond a mai napról…), a vacsi, G elaludt, D-vel mesenézés (összebújva, hogy jelezzem, már nem haragszom), majd ment aludni... 10 perc múlva kijött, hogy neki kakilni kell, mondom ok, közben bementem a hálóba a pizsimért...és akkor látom, hogy a padlószőnyeget összefirkálta egy darabon pasztellkrétával... Tök el voltam szomorodva, kérdeztem, MIÉRT? Erre: azért, mert ott van a forró folt (múltkor felborította G a kislámpát, amit D odarakott, és egy 5 forintosnyi helyen kiégett a padlószőnyeg), nem akartam, hogy rálépj, és megégesd magad, azért írtam oda, hogy ne lépj rá.... Megmondom őszintén, erre már nem tudtam mit mondani… jó, persze, elmagyaráztam, hogy nem firkálunk a padlóra, csak papírra, de már magamnak sem voltam túl meggyőző… Szóval, feszegeti a gyerek a határait… isten legyen hozzánk irgalmas ,-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése