szerda, október 27

Töklámpás, macaron és vodkás hal


D.-nek tegnap készítettem egy töklámpást, cserlébe segített nekem a túrósrétes töltelékét bekeverni… hát, a keverés sokkal jobban megy neki, mint a spontán mosoly…

Aztán ma délben hívtak az oviból, hogy kicsit megy a hasa, úgyhogy gyorsan elrongyoltam érte, felhívtam a gyerekorvost, aki azt mondta, ha nincs láza, akkor nem kell kijönnie (láza??? Még csak levert sem volt…egész délután mint a csík…), elég a Smecta, meg a Protexin Restore, sok folyadék, és a hétvégi programon sem kell módosítani.

Előzetes tervek szerint holnap jön érte Apu, hogy elvigye a Dédihez, péntek délután hozza vissza, és azzal a lendülettel indulunk is Balatonföldvárra. Én szombat este visszajövök henyélni egy kicsit, mert a család majd csak kedden jön. Vasárnap színházba megyek majd Bobóval, a többi időben dvd-maratont fogok tartani (a hétvégén Alonzo győzelme feletti mámorában T. megvette nekem a Grace klinika 6. évadát, amit a tv-ben nem láttam, mert baromi későn kezdik). Remélem, G. nem betegszik le, és semmi más se jön közbe….

Egyébként T. ma is hozott meglepetést. A fodrásza hálistennek a Culinaris közelében van, és vett házilag összerakható macaront… Külön vannak a kis alapok, és vett egy nagyon tuti málnakrémet hozzá, meg még Brüsszelből hozott csokikrémet is…vacsi után csúnya édességezést csaptunk…

Ja, és még a vacsiról: ilyen fotót nem sokan csináltak még sztem: hogyan mérjünk ki pontosan 3 deci vodkát? Hát cumiüveggel… nem, nem lerészegedni akartunk, hanem T. már napok óta készült, hogy csináljak neki Heston Blumenthal féle fish and chipset…

És ugye eddig is sejtettem, hogy a pali enyhén elmebeteg, de amikor megnéztem a videót, hogy mit is főzök ma vacsira, akkor ez tényleg meggyőződésemmé vált.

A recept azon része, hogy a krumplit hogy főzzük, süssük ( a főzővízbe dobott krumplihéjtól kezdve, amivel együtt kell főzni a kruplit 10 percig, majd egyszer 140 fokos olajban sütni, utána kivenni, aztán a legmagasabb hőfokra hevített olajban még egyszer sütni) még nem is volt gázos… de a hal panírja, hogyaszongya: 20 deka rizsliszt, 20 deka normál liszt (nem is tudtam, ez a pali használ egyáltalán normál alapanyagokat), ebbe egy ek. méz, majd folyadékkén 3 deci sör, és 3 deci vodka… na, ez kiverte a biztosítékot nálam, de mondom legyen, legfeljebb majd gyorsan rendelek egy pizzát… de nem kellett, mert a hal TÉNYLEG nagyon finom lett… higgyétek el, ezen én lepődtem meg a legjobban, de most azt mondom, hogy ilyet máskor is csinálok, tuti kaja…

Egyébként én valahol arra számítottam, hogy ha ezt a tömény alkoholos tésztát forró olajba teszem, kigyullad a konyhám… 3 deci vodka… nyugi, a cumisüveget jól kimostam, mielőtt Gábornak bekevertem benne az esti tápiját…

T. a múlt héten megrendelte az amazonról H.B. könyvét…lehet, hogy neki kéne állnom elolvasni???

4 megjegyzés:

  1. ::D:D Könyvet átküldhetnéd majd fénypostán :D:D
    meg a halpanír pontos mikéntjét! Mert krumplit ugyan nem eszünk, de a kölkek halat igen! :))

    VálaszTörlés
  2. A könyvre T. gyakorlatilag ráült, az ugyan nem tud menni sehova :)))))
    A reci meg innen van:
    http://www.youtube.com/watch?v=Zr3Rrzrv8vU&feature=channel
    ez a részletes videó, ebben minden benne van (a hal négy és fél perc után jön).
    Megmondom őszintén, mivel a régi habszifonom betojt, az új meg csak ma jött meg, én a patronos részt most kihagytam, de úgy is zseniális volt. Mivel egy fél üveg vodka még feszül a polcon, sztem nemsokára kipróbálom szifonozva is....előbb-utóbb csak fölrobbantom a konyhát :)))))))))))

    VálaszTörlés
  3. öööö...előbb szólj, mikor készülsz a robbantásra, mert akkor megyek a fotógéppel megörökíteni az utókor számára a "vodkás hallal robbantott konyhá-t, Linda módra" ! :-P :D:D

    VálaszTörlés
  4. Azért az úgy előttem van, ahogy megérkezik a tűzoltóság, rendőrség, izgatottan kérdezik, van-é szemtanú, te meg a kezükbe nyomod a géped: "Uraim, előre eltervezett vodkás hal merénylettel állunk szemben...." :))))))

    VálaszTörlés