vasárnap, december 19

Az autók milyensége


Minden hétvégén a reggelek legnagyobb feladata, hogy D-t, aki a leghamarabb kel fel mindannyiunk közül, hogyan tartsam csendben… a mese nem mindig válik be, de ma Ő maga kínálta a megoldást: játszunk olyat, hogy azzal az autóval indul el, amelyiket én mondom. Ezt már többször játszottuk, sztem’ a színtanulásban is sokat segíthet. A játék lényege az, hogy sorba rak pár kisautót, én meg nem csak egyszerűen azt mondom, hogy a sárga sportkocsival indulj el, hanem próbálom minél változatosabban körülírni: azzal a napszínű autóval indulj el, amelyik hasonlít ahhoz, amivel Alonzó is megy… Vagy: zöld busz helyett az a jármű, amivel az embereket szállítják, és olyan színe van mint a fűnek, meg a fáknak… satöbbi, satöbbi.

De ma a gyerek kifogott rajtam, mert rengeteg autót pakolt ki egymás mellé, így már én is belezavarodtam, és fél óráig próbáltam rávezetni a sárga-fekete sportkocsira, de mint kiderült, azért nem találta, mert én már a végén egyszerűsítve ugye azt mondtam, hogy az a sárga, ami a fehér dzsip mellett áll… a cégén csak fel kellett állnom a kanapéról (ahol addig döglöttem, igen), és megmutattam, melyikre gondolok…erre a gyerek rámnéz: „de anya! Az ninóskocsi!!!!” A fene látta 3 méterről a hangyányi villogót…

Mondom, tudod mit, mondd el nekem mindegyikről, hogy melyiknek mi a pontos neve, és akkor legközelebb tudni fogom.

Elmondta…én meg örültem, hogy nyitva a laptop, és viszonylag gyorsan tudok gépelni, mert rögtön feljegyzetelhettem.

Íme, kisfiúk anyukák figyelmébe különösen ajánlom, afféle kézikönyvecske gyanánt:

„Tankautó, versenyautó, miniautó, nagyautó, busz-pénzesautó, nincs motorháztetőjeautó, versenyautó, ninóskocsi, régiautó, tankautó, szőőőnyetes autó, ninóskocsi, versenyautó, szőőőőnyetesautó-kipufogós, pókos, versenyautó, sötétkék, piros, katonai, portkocsi, miniautó, portkocsi, ninóskocsi, ninóskocsi, kékautó, iskolásbusz, dobozos szállítós, iskolásos busz, versenyautó, tank, iskolásos busz, nagyautó, a verdákban szokott lenni-autó.”

És mindezt egy szuszra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése