szombat, december 4

Az új hobbim


Hátszóval: bonbonoztam.

A Csillagánizsban tanult töltelékek közül nekem legjobban tán a tojáslikőrös ízlett, de ugyebár tojáslikőr nem volt itthon, és nem akartam addig venni, amíg nem tudom, hogy érdemes-e, gondoltam, annak a receptnek az alapján operálok az itthon fellelhető piákkal, így első körben Cointreaut, és Creme de Cassist használtam. Első para: jesszus, nem lesz krémes a töltelék (Joci – Juhos József, de én már csak így, Joci :) és Ő mondta, hogy így :))) a tanfolyamon figyelmeztetett minket, hogy az alkohol összekaphatja a tölteléket, de azért akkor se essünk kétségbe, botmixer, oszt akkor jó lesz), de nem lett gond, csak kicsit kellett átturmixolni, és azt is inkább csak a magam megnyugtatására. Jó, töltelékek megvannak, hűlnek.

Csoki temperálás: ha ezt az ember elbacca, akkor a kész bonbon:

  1. eltörik
  2. matt lesz
  3. beszürkül
  4. befoltosodik
  5. megrogyik
  6. kifolyatja a tölteléket
  7. meg még ezer baja lehet…

Úgyhogy gyomorideg, temperálás. Csoki, lábosba, 40fok. Hűteni (de lassan hűl, a fene egye meg, de hidegvízbe mártani nem merem a lábast, mert még a végén víz meg a csokiba, és akkor aztán dobhatom ki- egy csepp állítólag 1 kiló csokinak is betesz), 26 fok. Jó, végre annyi. Visszamelegíteni 30fokra. Formába simít, felesleget kiönt (közben három piruett a földre lecsöpögő csokin, kétségbeesett karmunka a talpon maradásért), csöpögni hagy, majd „letalpaz” (legalábbis úgy emlékszem, ez rá a szakszó. Oké, megvan a korpusz. Hűlni hagy, dermeszt. Papírból tölcsérhajtogatás, töltelék korpuszba nyomkodása (denehogyaztán magasabban legyen, mint a korpusz pereme!!!!), majd míg a krém kicsit visszadermed, addig újabb adag csoki temperálása (és a földre csöpögött csoki elsiratása), és amikor az megvan, akkor a bonbon aljazása (ez végképp nem szakszó, de a lényeget fedi…meg a bonbon alját…), majd az egész kitelepítése a hideg (és páramentes!!!!!) garázsba.

Egy óra múlva, ha minden jól ment, akkor a forma megfordításakor a bonbonok kipottyannak (és nem törnek el, nem mattak, nem szürkék, nem foltosak, nem rogyadoznak, nem folyatják a tölteléküket)… Jelentem, kipottyantak. Innentől már nem volt más dolgom, mint a Facebookon dicsekedni velük, bezsebelni a dicséreteket itthon is meg a neten is, szerényen bólogatni, majd mély sóhaj után egy órán keresztül felsúrolni a csokifoltokat a

  1. a padlóról
  2. a pultról
  3. a mosogatótálcáról
  4. a falról
  5. 4 lábasról
  6. a gyerek épp száradni elöl hagyott cumisüvegéről
  7. magamról

Pofonegyszerű.

9 megjegyzés:

  1. régóta vágyom szilvapálinkás bonbonra... megoldanád??? :) nekem van hozzá pálinkám... ez biztos kell bele.. a többiről fingom sincs...

    na szóval szííívapálinkásat kérek :)

    VálaszTörlés
  2. JUHOS lesz az a József. :) Javítanád, bár Joci tutira nem haragszik, csak mégis.

    Tímea - Csillagánizs

    VálaszTörlés
  3. Isteni volt, erre gyárat lehetne alapozni! Nagyon finom volt a nullszéria, de most már merj nagyot álmodni! (min. x10 minden összetevőből... :))
    Köszönöm!
    Ádám

    VálaszTörlés
  4. Timi: Javítottam, és nagyon bocsánat... ezért nem reggel fél hatkor kéne írni... és sajna, ha a nevet rosszul írom, azt nem javítja a Word...
    De most már jó!!! :))))

    VálaszTörlés
  5. Sanci: én meg parázson sült kürtőskalácsra vágyom....

    VálaszTörlés
  6. Ádám: sztem lesz még ;-))))
    és köszönöm a dicséretet :)

    VálaszTörlés
  7. Szépségesek :D:D és biztosan finomságosak is! :D:D Csak így tovább! Majd egyszer, ha nagy leszek én is kipróbálom -> az unokáim(ha lesznek)vállalják majd a kísérleti kóstoló szerepét... :D

    VálaszTörlés
  8. rendben izzítom a parazsat... mond mikor jösszz

    és az ajándékötletet már meg is adtam mit is hozhatnál :)

    VálaszTörlés
  9. Szia!!! :) Hááát szépek a bonbonjaid! :) Igen, tudom ezt a hűtés dolgot, de nem szoktam vele foglalkozni, így is elfogy (de majd ha ajándékba készítem, akkor odafigyelek és köszi a tanácsot). Már csak a töltelékre gyúrok, mindig mást - most épp a mentoloson töröm a fejem de asszem megszületett. ;) puszi!!!! örülök, hogy megvagy :D

    VálaszTörlés