szerda, március 23

Csillagánizs: Törpetorták-franciául


Ma volt az az óra a főzősuliban, amit talán Tamás már jobban várt, mint én. Törpetorták. Így (is) mondják ugye azokat a habos kis mini csodákat, amiket a cukrászdákban újabban lehet kapni- és többnyire olyan áron van, hogy úgy gondoltam, ezeknél tán még az is igaz, ami mondjuk a befőtteknél már rég nem, hogy „érdemes” otthon megcsinálni. Jó, persze, nem emiatt akartam elmenni, hanem mer5t Tamás tényleg nagyon odavan ezekért, és jómagam is nemkülönben, meg hát a fantáziámat is roppant izgatta, hogy hogy készül egy-egy ilyen kis csoda.

Jelentem, most már azt is maximálisan megértem, hogy miért kerülnek ezek ennyibe…

Ez kérem, tényleg teljesen kézi munka… és millió hozzávaló… és elég sok ráfordított idő…

Viszont az eredmény! Nem akarom most a készítést itten teljesen kirészletezni (aki akarja, elmegy a Csillagánizsba, oszt megtanulja. Simán megéri.), és túl sok fázisfotóval telepakolni a blogot, elég mondjuk a kókuszos sütit megnézni díszítés előtt, és díszítés után…

Mondjuk, ezt most pont én díszítettem, nem is tökéletes, amit viszont Hajni díszített (Ja igen, ezt az órát most Ferenczi Hajni tartotta, a Kogart főcukrásza… és azt el is felejtettem neki mondani, hogy anno Tamás ott kérte meg a kezem… mindegy. Legközelebb.) arról szokás szerint a kép nem sikerült. Viszont legalább most van pár olyan kép, Timinek köszönhetően, amin én is rajta vagyok. Mer’ ugye ez ki szokott maradni.

Szóval, lényeg a lényeg, hogy a jövő héten terveim közt szerepel beugrani a WestEndbe, az egyik főzőkartársnő szerint ott lehet kapni ilyen spec. alakú szilikonformákat (nekem eddig csak "muffin alakú" volt itthon), és legalább ezt a kókuszosat reprodukálni.

Ja! A fényes-fehér csíkos hivatalos neve „kókuszmousse csokoládéköntösben”, a pisztáciával megszórt az „limonchello”, a harmadik versenyző pediglen a „ribizlimousse- pirított mákkal” volt… és sajna, nem ígérem, hogy a neten bogarászva recepteket lehet találni, ezeket ugyanis, ha jól tudom, akkor Hajni találta ki… mert Ő tud ilyeneket… úgyhogy, ha valakinek nagyon csorog a nyála, akkor menjen el a Kogartba. (És nem, nem fizetnek nekem a reklámért. Azért mondom, mert jó a hely (nagyon), és jó a cukrász. És pont.).

2 megjegyzés:

  1. Pardon, egy aprócska javítás, a tehetséges, és nem kevésbé gyönyörű cukrászhölgy Ferenczi Hajni. ;)
    Amúgy valóban jó volt az óra.

    VálaszTörlés
  2. Én hülye vagyok. Tényleg nincs más magyarázat. Jobb ha csak főzök, asszem....

    VálaszTörlés