csütörtök, március 31

Csillagok a Csillagánizsban


Tegnap megint voltam főzni. Most tényleg nem akarok kilométer hosszú beszámolót írni, mert ha ebbe belevágok, akkor az minimum két gépelt oldal… ugyanis most azért tényleg „bonyolult” kaják készültek. Már az este címe is szép volt: „Lehozzuk a csillagokat!”. Jelentése: Michelin csillagos séfek receptjeinek megvalósítása otthon. A képek viszont most (tőlem szokatlan módon) egész jók lettek, úgyhogy nyálat csorgatni nyugodtan lehet.

Menüsor:

Lazacfagylalt (Thomas Keller)

Gratin Dauphinois (Heston Blumenthal)

Nyúlgerinc medvehagymakrémmel (Eckart Witzigmann)

Málnás-rózsás csokoládé tarte (Pierre Hermé)

Jól hangzik, nem? És igazság szerint rájöhettünk, hogy valóban mindegyiket meg lehet otthon csinálni. Okés, a lazacfagyi ostyájának elkészítése kíván némi gyakorlatot, de ha az ember bekever egy adag tésztát, abból úgyis sokkal többet lehet készíteni elvileg, mint amennyi a tálaláshoz kell, úgyhogy lehet gyakorolni…és a 15. már nagy valószínűséggel sikerülni fog. Megint csak azt szűrtem le, hogy nem kell félni nekiállni, csak az nem tudja elrontani, aki meg sem próbálja… a nagy szám az, ha minden para ellenére sikerül. Momentán én vágásban nem vagyok valami nagy szám, de egész pofás kis tölcsért tudtam tekerni már elsőre… és igen, büszke is voltam rá. Két hét múlva megint megyek, méghozzá egy héten kétszer is…. hehhe.

3 megjegyzés:

  1. Jaaaaj, annyira esz a sárga irigysééééég!

    Annyira szeretnék én is menni, de valahogy túl nyomott vagyok, hogy nekiálljak szervezni

    VálaszTörlés
  2. Eszter! Pedig hidd el, megéri a szervezést- gyereklepasszolást... Mert gondolom, erre gondoltál :)))) Ha az van benned, hogy egyedül nem akarsz menni, szólj, egyeztethetünk (holnap reggel lesz új órarend!!!! Résen kell lenni ,-))) ). Voltál már egyébként? Ha még nem, és kérdezni akarsz, szólj, dobok mééélcímet, telefonszámot... ne fogd vissza magad, nyugodtan :)))

    VálaszTörlés
  3. Hát, Gábor mostanába sokszor dolgozik estébe nyúlóan, elég problémás volna megoldani Benedeket; meg igen, egyedül sem akarok menni (amúgy, em még nem voltam ilyesmi helyen, de régóta szemezek velük)..

    Meg ha nekiállok nézelődni, akkor sem jutok el még addig sem, hogy eldöntsem, melyikre mennék - elég rendesen szelektálni kellene azok közül, amik érdekelnek, mindet nem tudnám megnézni, ahhoz nekünk túl drága, hogy akár kéthetente eljárjak..

    De előbb-utóbb nyilván csak elmegyek, szóval, majd szólok, köszi!

    VálaszTörlés