szombat, április 5

Káosz a köbön

Tegnap délelőtt megjött a Nagyi, és beszállt az őrült dobozolásba Anya mellé… bár aztán Anya elég korán elhúzott délután színházba, mondta, hogy a kultúra előtt még beül valahova kicsit a barátnőjével (Keve is elengedte ezek szerint az anyuját) pletyizni, aztán meg megnézik az Abigélt. Mi nem nagyon estünk kétségbe, csak akkor, amikor körülnéztünk a lakásban…ugyanis már kezdett elég furán kinézni a lakás: a konyhaszekrény is már félig üres, mindenhol dobozok, meg összegyűrt papírok… de azért feltaláltuk magunkat: elmentünk hintázni egyet… ott nem zavar a dolog. Aztán megjött Apa, hármasban vacsiztunk, én lefeküdtem, Apa meg hűségesen várta haza tékozló nejét (Ő mondta így…és kiderült, hogy igaza volt, mert a „beülünk valahova”, mint másnap kiderült, egy jó drága éttermet jelentett… még jó, hogy nem gyakrabban megy…). Reggel aztán nekiestünk a komoly pakolásnak: mindent, de tényleg mindent dobozokba, zsákokba, kosarakba, nejlonokba, meg isten tudja, mibe pakoltunk… mire a délutáni alvásból felébredtem, már függöny sem volt az ablakokon, és a lakás a mellékelt állapotában leledzett…És végre én is beülhettem valahová: a kiürített konyhaszekrénybe, méghozzá abba, amit a legnehezebb megközelíteni, mert egy sarokszekrény, és ilyen drótból készült tartók fordulnak ki belőle, és azokon is át kellett mászni ahoz, hogy legbelülre bejusson az ember...de sikerült!!! Mivel az alvás elég későn volt délután, meg tetszett is a kupi, kihasználtam, hogy még ahhoz is fáradtak az ősök, hogy különösebben összevesszenek velem az esti lefekvés időpontját illetően, így negyed tízig cserkeltem a töküres nappaliban, és vigyorogtam, hogy ők meg zsákként fekszenek a kanapén, és azt lesik, hogy mikor álmosodom már végre el, hogy lefekhessenek… ) után azért rájuk való tekintettel néhányszor megdörzsöltem a szemem, és negyed tízkor, amikor leraktak, már nem nyihogtam, hanem szép csöndben elaltattam magam, és arról álmodtam, hogy talán mre holnap regel felkelek, már nem is lesz házunk, hanem egy extra nagy dobozban fogunk lakni, és kis dobozokkal kell játszanom, és dobozlevest eszünk rántott dobozzal….

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése