péntek, január 8

Színes lötyik


Én tudom, hogy bactam el anno, amikor D.t rászoktattuk arra, hogy alváshoz kap egy cumisüvegben lötyit, amivel elaltathatja magát… először ez a „dájí” volt, Ő hívta így, egyébként tea volt, porból. Könnyű volt megcsinálni, szerette, vita nélkül aludt vele. Aztán amikor láttam, hogy mintha a fogainak nem tenne túl jót, átnyergeltünk a tejre. Tudom, hogy ez sem ideális megoldás, ugyanúgy rontja a fogait, de nélküle hiszti volt ezerrel…és nem mindig vagyok következetes. Aztán amikor ősszel elkezdődtek a köhögései, akkor többektől is felmerült (értsd: gyerekorvosok, rokonok), hogy a tej nem tesz jót az ilyen köhögéses betegségeknél. Nade akkor mi legyen??? Vízről hallani sem akart… Ekkortájt olvasta Tamás a paleolit táplálkozásos könyvet, abban pediglen sokat méltatták a szójatejet, és a hasonlókat. Vettünk kis kiszerelésben sima szójatejet, rizstejet, kókusztejet, valamint áfonyás szójatjet. Nyert, aki arra gondol, hogy az utóbbi jött be, mert ja. Rendeltem is Grobyéktól nagytételben, így most esténként azt issza a gyerek. De hogy az milyen ronda foltokat hagy a lepedőn-párnán-paplanon, hihetetlen…mééééér nem ízlik a gyereknek egyetlen átlátszó, színtelen folyadék sem????

Egyébként csak alváskor van ez, napközben nem is iszik meg mást, csak vizet, nem érdekli semmilyen üdítő vagy gyümölcslé sem. Illetve így volt mostanáig… nagylelkűségi rohamomban vettem neki két hete egy kis dobozos kakaót. Na, azóta az is kell. Napközben, sé addig issza, amíg van. Úgyhogy a képen látható négy darab az utolsó, amit vettem… illetve amit megveszek, és olyan helyen hagyom, ahol tudja hogy van. Mert ugye eddig se kapott minden nap, csak tegnap észrevette, hogy amikor eszébe jutott, és kért kakaót, akkor a garázsból hozom. Na, ma ovi után kiment a garázsba (az ajtók már jelentenek akadályt), és behozta mind a négyet, amit ott talált… És hát ilyenkor már nem lehet tőle elvenni (pláne, hogy anniyra szaladt hazafele, hogy eltaknyolt, és emiatt ma már megvolt az aktuális hiszti, nem akarok még egyet.)

És nem, nem cserélem le a szójatejet ilyenre, mert a szójatej tán még mindig jobb választás egyrészt, másrészt meg ez is fog. Jó, hogy van szárítógép. Szerintetek hanyag anyára vallana, ha nem vasalnám mindig az ágyneműhuzatot?????

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése