szombat, január 29

Extra tojás


Mivel holnap van Cicuka szülinapja, és már tegnap megjött Klári mama, hogy amíg én a konyhában tüsténkedek, addig legyen, aki lefogja a kölköket. T. kinézett magának egy tortát az új könyvből… hát, ránézésre 2 nap, mire összerakom… 4 féle krém, plusz az alap…

Ráadásul én meg kiszúrtam egy leveles tésztás sós tekercset, olyasféle, mint a kakaós csiga, csak olajbogyókrémmel kell megkenni. A nyálam csorgott, amikor olvastam a receptet.

Szóval ma sütés-főzés volt nagyüzemben, és közben olyat láttam, amit még sose: tojást, aminek 3!!! sárgája volt! (pedig én aztán feltörtem jó pár tojást már életemben…emlékszem, amikor a sütőipariban anno csináltuk a képviselőfánk-tésztát a kenyérgyárban…nem emlékszem pontosan, de vagy 80 tojást kellett egy üstnyi tésztába beleütögetni egyesével…S., te se emlékszel, hány darab kellett egy adaghoz? ,-) )

5 megjegyzés:

  1. 80???? Anyukám Te rosszul vagy összerakva... :) én rohadt módon emlékszem amikor egyszerre 450 dbt (15 tálca) ütöttünk fel... qrvára nem kívántam a rántottát egy dbig... :)bááár az lehet, hogy a tésztaüzem volt... :-))))

    Bár három székűt én csak a mamámnál láttam... sütiparban örültünk ha sárga volt a sárgája :)))))))
    S.

    VálaszTörlés
  2. Az a tésztaüzem volt, de igazad van, arra is volt példa...csak nekem először a képviselő ugrott be...de lehet, hogy ahhoz is többet kellett...és napi 2-3 kör... tényleg nem ettünk akkoriban rántottát...
    csak azt a jó kis olajjal lekent préselt zsemlét, sóval meghintve...hogy azt hogy bírtuk megenni????

    VálaszTörlés
  3. hogy-hogy hogy??? Úgy Kedvesem, hogy finom volt... ennek az extra változata a benne lévő sütip. margarinnal préselt zsemle :))))) még mindig a számban van az íze.... ne és a langalllllóóóóó.... én éppen tegnap voltam a tanműhelyben (a kapcsolatok és a hely előnye.... :)) Pete Jani Bá' nál megigényeltem, Perák Tibi bá' megcsinyálta a langallót :))))) Basszus... ot szinte semmi nem változottt... Bár de... mesélhetnék, de aztat majd személyesen :)))))

    S.

    VálaszTörlés
  4. Ha legközelebb mész langallóér', akkor add át a nekik összes csókjaimat (ne direktbe', mer annak nem örülnének sztem' olyan nagyon ;-) )
    Egyébként ja, finom volt, csak belegondolni nem túl jó...étolaj a zsemlén...belekenve sütőipari margarinnal (hogy abban mennyi E lehet...)...borzalmasan hangzik.
    Mesélhetnél mélbe...mert osztálytaliig még van 3 év :))))
    Ja, és cömcépen a kalácsrecit (fogaggyunk, hogy nem így volt a recept, hanem te számítottad át százalékba!!!!!!!!!!)

    VálaszTörlés
  5. Bocs... :) de én mindig így jegyzem meg a reciket :))) szakmai és múltbéli ártalom :))Így sokkal könnyebb... me 40 dkg lisztnyi tésztával sok mindenre nem megyek népes családunknál :)))) ezééé mindig átszámolom ami jóóó és úgy teszem el...

    VálaszTörlés