szerda, május 19

Kúpgond


Amilyen vacakul nézett ki szegény kisbaba tegnap, ma reggel olyan jól volt, leszámítva a köhögést… Az makacsul mindig-mindig visszatér, és estére kruppos jelleget ölt… ha jövő hétig sem lesz változás, akkor valszeg a doki beutal minket a pulmonológiára. Ezzel kapcsolatban szeretnélek Titeket megkérni (még úgysem intéztem kérdést az olvasókhoz, de ez fontos), hogy ha valakinek van valamilyen tapasztalata ezügyben(értsd. volt már pulmonológián, vagy beszélt olyannal, aki volt ott, vagy legalább látott olyat, aki beszélt olyannal, aki ott volt), az klittyoljon már légyszi a bejegyzés (vagy bármely másik bejegyzés) alatt található kis borítékra, és írjon nekem egy mééélt, jó??? Nagyon érdekelne, hogy hogy megy ott a vizsgálat, időpontkérés, mit és hogy néznek, etc…. És persze ha valaki ismer egy jó magándokit, aki pulmonász, az is nagyon érdekelne…

Na, és ami még a köhögés újbóli felmerülése miatt megfogalmazódott bennem:

Ugyebár a kruppos köhögés legjobb, igazán erős tünetek esetén alkalmazandó kezelése a Rectodelt kúp. A kisbabának ugyebár a 30 mg-os kúp lenne a jó, ugatós köhögés esetén egyet beadni, és akkor nem fullad be.

DE!!! 30 mg-os kúpot január óta csak egyszer sikerült vennem. Mert nincs. Sehol, semelyik patikában sem. Mikor az az adag elfogyott, akartam feliratni, addigra már az orvosunk is tudott a készlethiányról, így nagyon rutinosan nem csak a 30 mg-osat írta fel (hátha valahol mégiscsak kapok, legyen rá recim), hanem a 100 mg-osat is. Azt felezni kell, és mehet. Jó.

Amikor az első 100 mg-osat kiváltottam, nem is tűnt fel az ára, mert sok mindent vettem, fizettem uszkve 10.000 ft-ot, és már nem is szöszöltem át a számlát, mondom drága a gyógyszer, ez van, hál istennek fussa rá.

A 100 mg-os 4 db-os kiszerelésben van, na ez nekünk egy hónap alatt el is fogyott, kisbaba megint kezdte a harákot, jött a hétvége, kúp nincs itthon, hívom a dokit, mondják nincs bent, helyettesítés, oké, beviszem, helyettesítő dokinő megnézi, írja a recit, hogyaszongya Rectodelt, mondom tudom, aszongya 30mg-os, ja, mondom, persze, de nem lehet kapni, igen, ő is hallotta, felírja a százast is, akkor azt váltsam ki, az van, és lehetőleg harmadoljam. Mondom még felezni se tudtam úgy az előző adagot, hogy mindkét fele használható legyen, mert ugyebár én keresztbe feleztem, csak az egyik fele „torpedó” alakú (ez a hivatalos alakja, kéremszépen, „Zöld színű, torpedó formájú, homogén végbélkúp”), a másik olyan tompa, hogy egyetlenegyszer próbáltam szerencsétlen Gábornak beadni, soha többet, örülök, ha a másik felét sikerül valahogy beleerőszakolnom a gyerekbe (mert ugyebár az meg rövid, és ahhoz, hogy az ember mélyre tolja, hát…nem részletezem…gyerek ordít, én már könnyezek kínomban, és utálok mindenkit), erre jött a tipp, hogy meleg kés, és felezzek hosszában. Oké, kipróbáljuk, köszönjük, irány a patika. És mivel a konyhaszekrényben már minden lehetséges egyéb dolog fellelhető (egyszerűen a mostani betegségdömping okán nem tudtok olyan 3 év alatti gyerekgyógyszert, cseppet, folyadékot, gyógyfüvet, békalábat mondani, ami nekünk ne volna raktáron), nem is kellett más, csak a kúp. A 30 mg-os recimet kiröhögték, sebaj, előkaptam a másikat, oké, 100 mg-os, négy darabos, az van.

3805 ft. Ajóéletbe. Nemsemmi. Hogy fizetik ki ezt mások? Mindegy, a gyereknek kell, teszek most a többiekre, háttérbe szorítjuk az összes szociális érzékenységünket, én ki tudom, hajrá. De aztán amikor legközelebb kellett, és meleg késsel próbálkoztam, megint berágtam, ugyanis ha hoszzábanfelezek, akkor is csak az egyik fél használható, ugyanis a kúp olyan vékony, hogy tutiziher, hogy az egyik fél minimum félbe törik (vagy, ha nagyon meleg a kés, akkor elolvad) , és morzsákat meg nem tuszkolhatok a baba fenekébe… tehát a kúpok fele kukába kerül. 3805 ft-ért.

A 30 mg os kúp ára 365 ft/db. 6 darabos kiszerelésben lehetett kapni, 2136 forintért, és nem kellett vele kínozni a babát, pont akkora adagot kapott, amekkora kell, könnyen beadható.

Ezzel szemben én vettem ugye a százasat, 4 darabot a már fent említett 3805-ért, fele kuka.

MÉRT?????? A krupp minden 10. gyereket érint állítólag. Minden tizedik anyuka kínlódik ugyanezzel, és dobálja kukába az ezreseket. Elegemvan, utálokmindenit, agyerekordít, afelezettkúptörik, jajistenemdesajnálomszegénybabát….

No, a négyet hamar elhasználtuk (egyet totál ki kellett dobni, mert hiába van hipiszupi WMF késem, hiába melegítettem, szétment…), így aztán amikor múlt héten D. miatt kihívtam a dokit, írattam fel újra (kaptam megint egy recit a 30 mg-osra is, mert a remény hal meg utoljára) 100 miliset, legyen itthon, mert biztos voltam benne, hogy G. el fogja kapni D-től a vírust, és köhögni fog. Még aznap ki is szaladtam a patikába, adom át a reciket, erre: 30 milis nincs (nahát!!!!!), 100 milisből nincs 4 darabos….. mondom nemá… mondják de. Oké, mi van? 2 darabos, de jó fej lesz, ad abból kettőt.

Ára: 2342 ft/doboz. Nabassza. (1171/ darab. 4 darabos kiszerelésben ugyanez 951/darab. Tehát 440 a csomagolás. Drága a karton, tudom én.)

4684 ft.Ebből (sírással, ordítással, kézremegéssel a beadás miatt) kidobok 2342 forintot, egy csomó csomagolást (nem, nem vagyok ennyire zöld, de már kijön belőlem az állat).

A gyógyszergyártónak ez tuti megéri, hiszen így 6 db 30 mg-os gyógyszerért

2342*3= 7026 forintot fizetek a 2136 helyett.

Ez 4890 ft.

Sok, nagyon sok. Inkább adnám simán a kezükbe, vagy utalnám át havonta. Leszarnám. Tényleg, lehet hogy írok a gyártónak, és felajánlom ezt az opciót. Hajlandó vagyok 7026 ot fizetni 6 db 30 miligrammosért. Ne mondjátok, hogy nem érné meg nekik…..

10 megjegyzés:

  1. Nos kedvesem... a rektodeltes mizéria ismerős számunkra, de ugyanez volt egy időben a lázcsillapító kúppal is amikor az enyémek picik voltak...

    Taktika: meleg kés ok... de igazán meleg és vékony kés... és átlósan vágjad... akkor a másik fele is használható... nálunk én voltam a rektodelt daraboló :) ha nem sikerül pontosan elvágni akkor meg nagyvonalúan faragjad kúposra, mert hát a 100 nak 50 a fele és ha faragsz még mindig elég lesz 30 nak...

    Pulmonologián nem voltunk tükrözésen sem... eccerüen tüdődokihoz mentünk és nem kruppunk volt "csak aszthmánk" de úgy néz ki kinőttük...

    Mi kaptunk ősztől tavaszig Singulair tablettát és most hat éves korára nőtte ki...

    tudom hogy meg tudod fizetni a gyógyszert, de azéé ne felejtsd, hogy az a betegség tartósnak minősül és emelt összegű csp jár rá... sőt ne legyen rá szükség, de tovább maradhatsz gyesen...

    a singulair egyébként 9000 (!) Ft/ 4 hét de szerencsére 90% támogatás járt rá így túléltük...

    Nekünk eközben jött még a pipáztatás... (próbáld meg megtanítani egy gyerekkel, hogy lélegezze be a gyógyszert) jött a babyhaler 6ezerér... azzal bejött... de szerencsére nem sokáig kellett használnunk...

    A tüdőgyógyászaton letiltottak minket a rektodeltről, adtak vmi hörgőtágítót időleges kezelésre asszem spiropent...

    Na mesélhetnék még órákat... de a Ti esetetek más... már ahogy utánaolvastam a krupp nak a múltkor meeee, hogy fingom sem volt mi az...

    Puszipááá

    S.

    VálaszTörlés
  2. Babyhaller játszik itt is, Rectodelt a hűtőben, mióta pipázunk!
    És inkább 7000 a babyhalerért, mint 7000 a kúpért...
    Komolyan!
    Gondold végig!

    Jobbulást!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  3. Sanci:
    Amikor olvastam a kommentet, rettenetesen hülyének éreztem mnagam, merthogy nekem nem jutott volna eszembe ez a srévizavé felezés, de legközelebb kipróbáljuk, mert ez abszolút használható ötletnek látszik, nagyon köszi a tippet!!!!!!!

    VálaszTörlés
  4. Freemam és Sanci együtt (ki tud előbb válaszolni, ill, ki olvassa még a komment-válaszokat...főleg, ha két napig nem válaszolok...de mentségemre legyen mondva, hogy már én is lebetegedtem...): szóval, felizgattatok ezzel a Babyhallerrel, nekem ezt még nem is emlegették!!!!! Ez vényköteles? Vagy lehet csak úgy is venni?
    Mondjuk akár utánnanézhetek a neten...de bármely részletesebb személyes tapasztalatot szívesen fogadok róla!!!!!!!
    Ja, és közben már kaptam ígéretet egy doboz 30 mg-os kúpra, holnap estére már az is lesz itthon :))))) Köszi Dorci! :)

    VálaszTörlés
  5. A babyhallert megveheted csak úgy a gyogyitárban, de a belevaló fújós, az bizony vényköteles. Mi Ventolint használunk, a dokinénink a második komoly roham után ezt írta fel.

    http://www.webbeteg.hu/index.php?page=adattar_gyogyszer&reszletes=7639

    A babyhallert meglepően könnyű használni egyébként és szinte azonnal hat!

    VálaszTörlés
  6. (egyébként..... a nagyfiam, nos ő tényleg kruppos volt!!! A lányom az sosem votl kruppos!! Ő bornchitises, de nagyonnagyon könnyű összekeverni őket és rámondani krupp......)

    VálaszTörlés
  7. Freemannal tartok... mi is Ventolint használtunk a babyhaler csak egy segédeszköz ami megkönnyíti a gyógyszer belégzését.. (hadddd ne mondjam, hogy az ügyeleten egyszer műanyagpohárral játrszották el hogyan is kell :) na az durva)a belélegzős gyógyszer csak orvosi rendelvényre...

    de azonnal hat.. legalábbis nálunk a fulladáskor mindig bejött..

    srévizavé egyszerű férfiagyasmegoldásvolt de bejött :)

    S.

    VálaszTörlés
  8. van egy pár videó amin a piciket tanítgatják hogyan is kell ezt használni...

    az egyik:

    http://www.youtube.com/watch?v=vzKlUIxUwrw

    VálaszTörlés
  9. No, jelentem, beszereztük, használjuk, jónak tűnik, remélem, most már megoldódnak a gondjaink.
    Volt ma a doki, hörghurut van épp porondon a kisbabának, és most már kaptunk antibigyót is...meg két beutalót, egyet gégészeti- egyet meg pulmonológiai szakrendelésre.
    Holnap hívom majd a szakikat időpontér', oszt meglátjuk mit látnak...

    VálaszTörlés
  10. Nálam a lányom kruppos, egészen kicsi kora óta. Most 5 éves, épp aktívan kruppozik megint. A Ventolin semmit nem ér. Calcium, hideg levegő, spejzban hibernált sóoldattal inhalálás, és a Rectodelt. Nagyon nem szereti egyik orvosunk sem (sem a pulmonológus, sem a házidoki), mert nagyon súlyos mellékhatásai lehetnek állítólag. Mindig hatalmas dilemma meghúzni a határvonalat, hogy honnantól minősítsem életveszélyesnek az aktuális állapotát a lányomnak, hogy bevessem a csodakúpot, vagy sem? Amint elkezd picit is lilulni a gyerek, megy a kúp, nincs mese! És a folyamatos sós pára. A fiaim asztmásak, velük nincs ilyen gondom. Ők szépen köhögnek, majd befulladnak, Ventolinra oldódik a fulladás, Berodual lerendezi a nem múló köhögést. Ma vettem nekik Immunotrofina szirupot, sok ismerősöm dícsérte. Majd meglátjuk. A kruppra nálunk nem adnak közgyógyot meg emelt családit, állítólag nem jár rá. Mindig álmodozok, hogy elmegyek dolgozni. Egyedül nevelem a 4 gyerekemet, nincs segítségem sem. Ha ma dolgoztam volna, nagy eséllyel megfullad a lányom. Én nem tudom, más hogy oldja meg ezt a munkába járós dolgot, adhatna tuti tippeket, hogy ne remegjek egész nap, vajon mikor fullad be valamelyik gyerekem? :(

    VálaszTörlés