szerda, május 26

Taktikázok


D ugyebár elég hektikusan tud enni (mint gondolom a vele egykorú gyerekek kb. 99 szátaléka), van olyan, hogy egy hétig alig eszik, de van olyan is, hogy úgy zabál, hogy már az ember attól fél, hogy rosszul lesz. Mindenesetre én minden nap bepróbálkozom a legősibb trükkel (mint ahogy gondolom az anyák 99 százaléka is teszi), aminek a neve: csináljunk kedved gyermekünknek az ételhez. (A legpontosabb az lenne, ha azt mondanám, hogy: csináljunk kedved gyermekünknek az olyan ételféleségekhez, ami nem sült krumpli, nem túró rudi, nem hamburger semnem puding, vagy kukorica). Jó játék ez, van amikor én nyerek, van olyan hogy ő, van amikor nem használok tisztességes eszközöket, és olyan is van, hogy eleve esélytelenül indulok. Tisztességtelen eszközhasználatra példa a mai nap. Húst ettettem a gyerekkel. SOK húst. Múlt héten Tamás kicsit „szomi” volt, így felhívott, mit is kéne bevásárolnia, mondom igazából semmit, nem baj, elmegy a Metroba, most van is kedve, kicsit vásárolgat. Jó, ilyenkor én általában jól járok. Megy. Majd hazajön, és boldogan mutatja, hogy többek közt kapott mélyhűtött bébicsirkét is. Oltári jól néztek ki, akkorák voltak nagyjából, mint egy-egy galamb (vegetáriánusok ne is olvassanak tovább), hozott hármat, hogy kóstoljuk meg. Oké, majd valamelyik nap. Na, ma reggel a szokásos „és mi legyen a vacsi ma este drágám” kérdést fel se tettem, mivel beugrott, hogy vannak ilyen állataink. T. először két kis dögöt vett elő, hogy akkor azokat süssem meg, de mondtam, hogy figyi, sztem had kapjon D. egy egész állatot a tányérjára, biztos értékelni fogja (figyelitek? Ez már a taktika része!!!!), meghát egy ebből semmi, ha már csinálom, akkor megcsinálom mindhármat. Jó. Az egyetlen, amit kihagytam a számításból az az volt, hogy bébicsirkének a tolla is bébis, így aztán a tisztítással elvoltam egy darabig (persze pucolt csirke volt, de hát aki főz, az tudja, hogy mindig van mit leszöszölni még a leggondosabban megtisztított bolti csirkéről is), volt itt anyázás rendesen, de egy óra alatt kész is lettem. Fűszerezés, sütés, majd már az oviból hazafelé indult a hadjárat: Én: Képzeld, ma nagyon finom vacsora lesz ám!!!!! D: Igeeen??? Kukucka? Én: Nem kukorica, annál sokkal jobb, pipi lesz, nagyon puha pipihusi (a „puha husi” sokkal hamarabb fogy, mint ha simán csak „husi”t mondunk). Ja, és azt tudtad, fiam, hogy a pipi is kukoricát eszik? D: igeeeen? (hangsúly az e-knél felfelé kunkorodik). Jó. De én vaniliáscsigát akarok enni!!!!Most!!!! Én: Nem fiam, mert ha most jóllaksz, akkor nem vacsizol, anya viszont finom pipiket sütött. D: Igeeen? Akkó’ kukuckát kérek (eközben hazaérünk, garázson keresztül megyünk be, ahol meglátja a kukoricakonzervet, meg is ragad egyet, és hozza befelé) Én: Nem, nem kapsz vacsiig már semmit (fél hat van ilyenkor, 7kor vacsi), mert akkor nem vacsizol. D: /negyed órás hiszti, amit nem részletezek, majd rájön, hogy valóban kezd éhes lenni, és érdeklődik/ Hó’ van a pipi? Én: /mutatom a tepsiben az egymás mellett fekvő apró állatokat, és nyálamat csorgatva marketingolok/ Látod? Milyen aranyosak, picik, puhák, jó az illatuk: D: Akarok ebédelni!!!!Most!!!! Én: először fürdés! D: /újabb negyedóra hiszti, mert ő nem akar fürdeni, ebédelni akar, de már/. Mindegy, megfürdött, D. is elláttuk időközben, indul a vacsi. Na, kéremszépen, a mai játszmát én nyertem: kb a felét eltüntette a csirkéjének…. Tisztességtelen voltam? Igen, kicsit, mert kihasználtam az alapanyag aranyosságát. Viszont, evett egy csomó hús (igaz, köret nélkül, pedig petrezselymes újkrumpli volt, és abban király vagyok), így nincs lelkiismeretfurdalásom. (Ja, a képen az egy szál közönséges ropi a sültcsirke mellett, illusztrálandó a nagyságát (kicsiségét)). Nem tudja valaki, hogy árulnak-e bébiborjút, vagy bébimalacot valahol?????

6 megjegyzés:

  1. :) bébiborjúú... hmmm esélytelen... bébi malac... az esélyes... én egyik szilveszterre centire vettem malacot.... megmondtam az emberemnek, hogy a nyársforgatóm max 85 cm malacot bír befogadni :) és nyertem... állítólag azóta is engem emlegetnek a telepen... hogy a főnök kiadta ukászba hogy máregessék a kismalacokat... Bár a bébi malaccal még mindig jól lakna az egész család...

    No mind1... mi ennél nagyobb aljasságokra is képesek vagyunk a gyerekek töméséért... ,mert hát ugyi nekünk három van... és mind a három különbözőt akar... ugyanabban az időben ugyanannál az asztalnál... majd kiedződsz Kedvesem... G. is felnő egyszer és ki tugggyyyaaaa akár jöhet egy harmadik is... úgy szép az élet.. Mi is szaporodjunk ne csak mások :)


    S.

    VálaszTörlés
  2. Jaaaa... és elég nagy aljasság olyan szavakat használni (lsd hektikus) amiket egy átlag paraszt (lsd:Én) nem ért... de éljen az internet és GYK (mint én)

    Hektikus: Ideges, zaklatott, nyugtalan.

    ez is biztos találó... de a gyerek étkezésére az extrém, a radikális, a szélsőséges, - és sorolhatnám szavak - is megfelelnek, ha már elővettem az idegen szavak szótárát :) :) :)

    S.

    VálaszTörlés
  3. Bocs, TeZeGe, de ezen a kommenten kb. egy fél óráig röhögni fogok. :-D

    VálaszTörlés
  4. Sanci: 85 cm-es malac :)))))))))
    Hektikus: ez D. esetében igencsak találó, mert a gyereknek az a legnagyobb gondja, az evéssel, hogy nincs ideje és türelme enni....arról nem is beszélve, hogy én eddig úgy tudtam, hogy a hektikus az "változó"t is jelent... őőőőőő.... tényleg meg kéne maradnom a parasztnyelvezetnél...
    Kékezüst: kiejtve helyesen: tézégé...

    VálaszTörlés
  5. Ja, Sanci: ha már belejöttél a szómagyarázásba, akkor elmondhatod Gabinak a tézégét... ha jól emlékszem, ez a név a Te találmányod (Józsival és Norbival közreműködve). Jól emlékszem???

    VálaszTörlés
  6. Jól emlékszel....

    Kedves Gabi- ismeretlenül is- a történet a következő:

    Vóóót eccer egy taszári kislyeány akinek vezetékneve magyarul Hentes németül meg Metzger :)

    Mi ugyibár néhány évet eltöltöttünk egy osztályteremben... ennek a néhány évnek az elsőjében a kedves kislyeánynak néhányszor el kellett magyarázni hogyan is írják a nevét.. mindig mondta mecger... MIMIMIMIMI??? kérdeztek vissza... a válasz: Mecger TÉZÉGÉ-vel...

    ez annyiszor elhangzott hogy a kislyeány amúgy tisztességes neve átalakult TÉZÉGÉ-vé és azóta csak így hívtuk... és hívjuk...

    Régen vóóót tán igaz sem vóóóót...

    VálaszTörlés